איך מתגברים על משברים בחיים?

לעיתים מגיעות אליי מטופלות ומספרות לי שכל חייהן הן תמיד עזרו לכולן, תמיד היו להן את כל התשובות. הן נשים חיוביות ושמחות, אבל פתאום יום אחד הן קמו כבויות. הרגישו מועקה, לחץ, דיכאון, חרדה. איך מתגברים על משברים בחיים? הן באות אליי ומבקשות תשובה – איך לחזור להיות חיובית ושמחה?

לשאלה הזאת, "איך להתמודד עם משבר?", אין תשובה אחת חד משמעית. כבני אדם, עם רגשות וחוויות שונות שאנחנו חווים בחיים, לא נועדנו להיות חפים ממשברים בחיים. נועדנו להרגיש את כל טווח קשת הרגשות – החל מהרגשות הנעימים לנו – של שמחה, התלהבות וחיוביות, ועד לרגשות אינם נעימים לרוב האנשים – כאב, עצב, אבל, חרדה.

משברים הם חלק טבעי מהחייםאיך מתגברים על משברים בחיים?

חשוב ללמוד איך לצאת ממשברים בחיים מתוך הבנה שהמשברים תמיד יבואו ויחלפו. הרגשות הנעימים הם כמו מזג אוויר – יום אחד השמיים בהירים ויפים, יום אחר תהייה סערה, גשם וברקים. ביום אחר יהיה מעונן חלקית… וביום אחר השמש תהייה חזקה ותטפח על ראשנו. כך, גם המצבים הרגשיים שלנו משתנים מיום ליום, לעיתים גם מדקה לדקה. זה מאוד טבעי, הגיוני ואף רצוי שכבני אדם נחווה כל מיני תחושות בכל מיני תקופות בחיים.

זה ממש בסדר לפעמים להרגיש פחות שמחה וחיובית מבדרך כלל. אולם, אם את מרגישה שזה אורך כבר זמן מה, ושאת לא מצליחה להנות מדברים שבעבר נהנית מהם, יתכן ואת סובלת מדיכאון או חרדה, ובהחלט כדאי להגיע לטיפול. בטיפול אנחנו נמצא את הדרך הייחודית שלך כיצד נכון עבורך להתמודד עם משברים בחיים, לכל אחת יש את הדרך שלה.

מה עושים בטיפול?

אנחנו נעבור על אירועי חיים משמעותיים שפקדו אותך, ונראה כיצד, אם בכלל, הם משפיעים עליך עד היום. אנחנו נבדוק איך את נוהגת לווסת את הרגשות שלך, כיצד את מתמודדת עם רגשות באופן כללי. האם את נמנעת מרגשות מסוימים? האם את עושה דברים כדי לברוח ולא להרגיש? את כל הדברים הללו נבדוק יחד, ונבנה לך בסיס בריא, כך שגם אם יחזרו המשברים בעתיד – את תדעי כיצד להתמודד איתם.

אולי יעניין אותך גם: טיפול אנרגטי | טיפול רגשי אונליין | טיפול קוגניטיבי התנהגותי