fbpx

להיות אישה רגישה – איך להקל על הרגישות ולחיות איתה בשמחה

זה לא פשוט להיות אישה רגישה. לעתים קרובות דברים שנראים כביכול פעוטים עשויים להקפיץ אותך. קונפליקט פנימי כלשהו, פער בין הרצוי לבין המצוי, שינוי פתאומי שלא ציפית או רצית, עשוי להציף אותך ולגרום לך לשטף מחשבות קשות ורגשות לא נעימים .
אנשים אחרים מנסים להרגיע – "תפסיקי להיות כבדה", "למה את דואגת היום ממשהו שיקרה בעוד הרבה זמן?" או – "נכון, זה קרה אבל זה כבר עבר, תמשיכי הלאה". רוצים להרגיע אותך, אבל המחשבות שלך ממשיכות לעוף קדימה והנפש עוד כואבת. כאשר שאלות כאלה רק מוסיפות לכל הקלחת גם תחושות קשות נוספות – מחשבה על המחשבה: "באמת למה אני דואגת? למה אני מגיבה עם רגישות גבוהה וכל כך קשה? מה לא בסדר אצלי?" עוד סיבה להרגיש לא טוב עם עצמך.

הכל בסדר אצלך! את פשוט אישה רגישה רגישות גבוהה

בפועל את "פשוט" אישה רגישה. אנשים רגישים או לצורך העניין, נשים רגישות, חוות את העולם בעוצמות גדולות. יש לכך מחירים – הם יחוו אולי יותר דיכאון או חרדה במהלך חייהם, ירגישו מוצפים ממקומות הומים, קושי עם שינויים וירגישו שהם חייבים זמן שקט לעצמם. אך יש לכך גם יתרונות גדולים: הם אנשים מאוד אמפתיים, רגישים אל האחר, הם שמים לב לפרטים קטנים, הם אנשים יצירתיים, הם חווים גם שמחה ואהבה בעוצמה גבוהה. עוד על מי הם אנשים רגישים אני ממליצה בחום לקרוא בספר "אדם רגיש מאוד – לצמוח כשהעולם מציף אותך" של הוצאת פוקוס.

איך הופכים את הרגישות למתנה?

הסוד הוא לווסת רגישות גבוהה ולהקשיב יותר לצרכים האישיים שמגיעים בעקבות הרגישות. כשמחבקים ומקבלים את הרגישות, היא כבר לא מעכבת או מפריעה, להיפך. היא יכולה להפוך ל"כוח על" של ממש. את יכולה להשתמש בתכונות הייחודיות שלך לכל אספקט בחייך. אנשים רגישים לרוב משתלבים בעולם העבודה בתחומי הטיפול והחינוך, האקדמיה – כי הם אוהבים לחקור ולרדת לפרטים קטנים. אני מכירה אישה שעובדת בתחום הכספים ומנהלת סכומי כסף גדולים מאוד, ושם היא משתמשת ביכולותיה לרדת לדקויות והצורך שלה בסדר ואירגון באים לידי ביטוי בצורה מיטיבה והיא זוכה לציוני שבח על כך ממנהליה.

קבלת המצב ומחויבות למי שאת

כלומר, המפתח הוא לא להילחם ברגישות גבוהה. לא להתעצבן ששוב התרגשת, שוב הוצפת, שוב נאלצת לבטל דבר שקבעת כי הרגשת מותשת ומוצפת. המפתח הוא לחבק את הרגישות, לקבל אותה אל חייך, להבין שהיא חלק בלתי נפרד ממך. כל עוד תילחמי בה – היא תפריע ותעכב אותך. ברגע שתאמצי אותה, תקשיבי לה ולצרכים שלה (שהם הצרכים שלך!). קחי על עצמך משימה להיות מחויבת לעצמך ולצרכים שלך! ככל שתארגני את חייך כך שיתמכו בך במקום שתרגישו מוצפת כל הזמן בניסיון לעשות דברים שאינם מתאימים לך, כך תפרחי ותהני יותר מהיתרונות של הרגישות.

בתהליך טיפולי אנחנו יכולות, יחד, למצוא מה הדרכים שישמרו אצלך על האיזון. למצוא מה יעזור לך לחיות חיים מלאים, שמחים ומהנים יחד עם הרגישות שלך, ולהפסיק לטבוע בתוך ההצפה העקבית שאת מרגישה.


נשים רגישות הן נשים ששמות לב לפרטים קטנים. הן לעיתים יכולות לזהות בקלות מה אנשים אחרים מרגישים. חלקן מוצפות בקלות מרעש והמולה. הן זקוקות לזמן שקט לעצמן, ולעתים יגידו להם "את רגישה מדי!" או – "אל תקחי ללב"…

אם את מזהה את עצמך במשפטים הללו או בחלקן, ייתכן ואת אישה רגישה.
אני מזמינה אותך להירשם בעמוד הבא ולהצטרף לפעילות אינטנרטית בה תקבלי במייל מידע רחב יותר על הרגישות ואיך להתמודד איתה.

הפעילות הראשונה שתקבלי למייל הינה שאלון: האם אני אישה רגישה? בעזרת השאלון תוכלי לאבחן את עצמך, ולהבין טוב יותר את ההשפעה של הרגישות על חייך.

יצירת קשר

מעוניינים לקבל פרטים נוספים לקראת התחלת תהליך טיפולי איתי? מלאו את הטופס.

 
דילוג לתוכן