fbpx
מחשבות אובססיביות
מעיין ביטון

מעיין ביטון

2 מפתחות לחיזוק הביטחון העצמי שלך

אני מטפלת באנשים כבר יותר מעשור, והדבר הכי גדול שלמדתי – גם עבורי וגם עבור הלקוחות שלי – הוא שביטחון עצמי הוא המפתח לכל מה שאנחנו רוצים להשיג בחיים.

יש כל מיני אסטרטגיות, דרכי חשיבה, דפוסי התנהגות וטיפים מעשיים לשיפור חייך ולהרגשה טובה יותר עם עצמך, אבל כולם מיותרים אם הבסיס לא קיים. הבסיס הזה הוא את האמיתית, העצמי שאת יודעת עמוק בפנים שאת מסוגלת להיות. החוכמה היא שדרוש ביטחון עצמי כדי למצוא את זה ולהוציא לידי ביטוי את מי שאת.

כשיש לנו ביטחון עצמי, יש לנו גם תחושת מסוגלות עצמית גבוהה – המשמעות היא שתוכלי לעשות פעולות שמקדמות אותך לעבר המטרות שלך, גם אם זה נראה קשה או מפחיד. את תאמיני בעצמך שאת יכולה ומסוגלת.

הנה שלושת המפתחות לביטחון עצמי אמיתי:

1. הכירי את הערכים שלך – או, מה שחשוב לך באמת!

ערכים אישיים / הדברים שחשובים לנו בחיים, הם תשוקה גדולה שלי, ולעתים קרובות אני נסחפת כשאני מדברת עליהם. עם זאת, אני לא מתנצלת על כך – הם אחד הדברים החשובים ביותר שאת יכולה לדעת על עצמך והם חיוניים ליצירת ביטחון עצמי אמיתי. הערכים שלך נמצאים עמוק בתוכך, ממש בלב ליבת מי שאת; והם אבני הבניין, היסודות עבורך. ערך הוא משהו בעצמך, באחרים או בעולם שהכי חשוב לך, ויכול לכלול דברים כמו אמונות, התפתחות, משפחה, כיף, טבע, הישגים או חופש.

מדוע אנשים ומצבים מסוימים מותירים אותך בתחושת כעס, תסכול, או חוסר מוטיבציה? זה בגלל שאחד או יותר מהערכים שלך מוכחשים, מדוכאים או מודחקים – ואנחנו חווים את זה כחוויה שלילית כי זה מתכחש לחלק מהותי ממי שאת. את מכירה את הרגעים האלה שבהם הרגשת באמת חיה, הרגשה מדהימה שהכל מסתדר לפי רצונותייך? אלה הזמנים שבהם אחד או יותר מהערכים שלך זוכים לביטוי ולכבוד. את יכולה לקבל יותר רגעים כאלה לו היית חיה את חייך לפיהם.

הערכים שלך הם שלך, ולא משנה מה יקרה, אף אחד לא יוכל לקחת אותם. את יכולה להרגישה אמון מוחלט בהם כי הם שם כל הזמן רק מחכים שתשימי לב ותשתמשי בהם. כאשר את לומדת להכיר את הערכים שלך, את מה שחשוב לך באמת, את יכולה להתחיל לעשות בחירות יותר בקלות ולסדר את חייך סביבם. זה מרגיש מדהים כי זה אומר שתוכלי לאפשר למי שאת באמת עמוק בתוכך, לצאת לידי ביטוי בעולם האמיתי.

 

2. להפעיל את השריר של ביטחון עצמי

ביטחון עצמי הוא שריר, וכמו כל שריר את צריכה להפעיל אותו כדי שהוא לא יצטמק ויעלם. הבעיה היא שבניגוד לשרירי הירכיים או הזרועות, שנוטים להישאר באותו מקום, קשה יותר למצוא את שריר הביטחון העצמי שלך. איך את מפתחת את שרירי הירכיים שלך או ממצקת את האגן? על ידי ביצוע תרגילים שנועדו לעבוד על השרירים הללו לאורך תקופה עד שתראי את התוצאות שחיפשת. וגם אז, כדי לשמר את התוצאה צריך להמשיך לתרגל!

זה בדיוק אותו דבר עם ביטחון עצמי. נניח שאת מסוג האנשים שלא לוקחים סיכונים רבים, מסוג האנשים שעוברים כל יום את מה שצריך לעשות ועושים את זה היטב, אבל לא באמת מותחת את עצמך. את עלולה לשכנע את עצמך לוותר על לעשות דברים כי זה מפחיד מדי או כי את חושבת לעצמך 'אני לא מספיקה טובה', 'זה לא מי שאני' או 'אני לא באמת רוצה את זה בכל מקרה'. מסוג האנשים שחיים בתוך מה שהם כבר יודעים ונשארים בטוחים. ככל שהם לוקחים פחות סיכונים, כך הם פחות זקוקים להשתמש ב"שריר" הביטחון העצמי, וכך הם הופכים פחות בטוחים.

כדי לעבוד על שריר הביטחון שלך את צריכה להיות מוכנה לקחת סיכונים – גדולים או קטנים. את צריכה להיות מוכנה למתוח את עצמך לכיוון לא מוכר, לנסות משהו חדש או לנסות משהו בצורה קצת אחרת. את לא חייבת לצאת מאיזור הנוחות שלך – אבל כן למתוח אותו טיפה. את צריכה לפתוח את עצמך לאפשרויות סביבך ולדחוף את עצמך להגדיל את מה שאת יודעת, מה את עושה ומי שאת. ככל שאת פתוחה יותר לסיכונים, להזדמנויות ולאפשרויות – כך את צריכה להיות בטוחה יותר, וכך גם תפתחי יותר ביטחון. זה שריר הביטחון העצמי שלך – השאלה היא מה את הולכת לעשות כדי לממש אותו?

יצירת קשר

מעוניינים לקבל פרטים נוספים לקראת התחלת תהליך טיפולי איתי? מלאו את הטופס.

 

להרשמה לניוזלטר מלאו את הטופס הבא

שתפו את הפוסט

דילוג לתוכן