fbpx
341083779_753892189719741_2600735490635014259_n
מעיין ביטון

מעיין ביטון

התמודדות עם חרדה: כיצד לנווט את הקפטן הפנימי שלך

חרדה אינה מצב נפשי רצוי. היא מהווה מטרד, היא יכולה להפריע לנו לישון בלילה או לעסוק בפעילויות שאנחנו נהנים מהם. להרבה אנשים חרדה מאוד מפריע בתפקוד היומיומי. אם נקשיב לחרדה, אנו עשויים לכווץ את עולמנו ולגרום לו להרגיש קטן ומחניק. עם זאת, מה אם נזכור שהחרדה כאן כדי לעזור לנו? החרדה כאן כדי להזהיר אותנו מפני סכנות אפשריות, אבל לא כדי לקבוע לנו איך לחיות את חיינו. אפשר להמשיל את החרדה לנווט על ספינה, המזהיר אותנו מפני הסכנות שבפתח. עם זאת, חרדה היא לא הנווט היחיד בספינה. יש קפטן, שזה אנחנו, ויש עוד נווטים.

למשל, ישנו נווט שתפקידו להדריך אותנו ולכוון אותנו לכיוון מימוש הערכים שלנו והמטרות שאנו רוצים להשיג. ישנו נווט שתפקידו לעשות טוב לאנשים שאנחנו אוהבים. ישנם תפקידים שונים על הספינה הזו. למשל, יש איש צוות שתפקידו לטפל בספינה, לתחזק אותה ולאפשר לקפטן לנוח. אם איש צוות שאינו הקפטן יקבל את הפקודה לאן לכוון את הספינה, מצבנו יהיה בעייתי מאוד. תפקידו של הקפטן הוא להקשיב לאנשי הצוות השונים ולקבל החלטה מאוזנת המתחשבת בצרכים השונים של הספינה.

החרדה עלולה לפעמים לצעוק "סכנה", ואנחנו עשויים לומר, "אין שם כלום". עם זאת, במציאות, עשוי להיות באמת איום. זה קורה; אנחנו עשויים לשגות ולטעות, לחשוב שזאת הייתה אזעקת שווא כאשר בפועל באמת היה שם משהו משמעותי ונפגענו. כולנו עושים לעיתים בחירות שגויות בחיים, כולנו לעיתים נפגעים. זה חלק מהחיים. אנשים רבים שפנו לטיפול בחרדה אומרים שהם מבינים ששורש החרדה שלהם נעוץ בפחד לא להיות בשליטה. אבל מה אם נקבל את זה שאנחנו לא יכולים לשלוט בהכל ושהחרדה היא רק אחד מהנווטים הרבים בספינה שלנו?

כיצד לנווט את הקפטן הפנימי שלך ולהתמודד עם חרדה

  1. היו מודעים לגורמי החרדה שלכם: זיהוי הטריגרים שלכם היא הצעד הראשון בניהול החרדה.
  2. לתת שם לחרדה שלך: מתן שם לחרדה שלך יכול לגרום לה להרגיש פחות מציפה וגדולה ויותר ניתנת לניהול.
  3. תרגול מיינדפולנס: מיינדפולנס עוזר לנו להישאר נוכחים וממוקדים, מה שיכול להועיל בהפחתת החרדה.
  4. למצוא מערכת תמיכה: שיחה עם מישהו יכולה לעזור לך לקבל פרספקטיבה חדשה ולהפחית את החרדה.
  5. בניית הרגלים בריאים: עיסוק בפעילויות שגורמות לך להרגיש טוב, כגון פעילות גופנית, אכילה בריאה או מדיטציה.
  6. פניה לעזרה מקצועית: אם חרדה משפיעה על חיי היומיום שלך ועל יכולתך לתפקד, פנה לעזרה מקצועית. קיימות אפשרויות טיפול שונות, כגון טיפול CBT.

לסיכום, חרדה היא לא אויב. היא כאן כדי לעזור לנו לנווט דרך אתגרי החיים, אבל עלינו לזכור שהיא לא המחליטה, היא לא הנווט היחיד בספינה שלנו. בתור הקפטן של הספינה של חיינו, עלינו להקשיב לנווטים השונים שלנו ולקבל החלטות מאוזנות המתחשבות בצרכים שונים. על ידי כך, נוכל לחיות חיים מספקים יותר, למרות האתגרים שניצבים בדרכנו.

יצירת קשר

מעוניינים לקבל פרטים נוספים לקראת התחלת תהליך טיפולי איתי? מלאו את הטופס.

 

להרשמה לניוזלטר מלאו את הטופס הבא

שתפו את הפוסט

דילוג לתוכן