fbpx
יומן ויזואלי בית
מעיין ביטון

מעיין ביטון

תרגיל כתיבה לניקוי פנימי עמוק, ברוח ה- הו'אופונופונו | תרגיל כתיבה טיפולי לעיבוד טראומה

מה זה הו'אופונופונו? זוהי גישה רוחנית שמקורה בהוואי. בשפת הוואי משמעות המילה היא 'להשיב את הסדר על כנו'.
למעשה באמצעות הו'אופונופונו אנו מנקים את זכרונות העבר המודע והלא מודע שלנו, אשר מנהלים אותנו מעל ומתחת לפני השטח.

תפילת ה-הו'אופונופונו היא:
אני מצטערת,
בבקשה סלחי לי,
אני אוהבת אותך,
תודה לך.

אזהיר שזה תהליך מציף רגשית ואולי לא יהיה נכון לכל אחת לעשות אותו ללא ליווי כלשהו, כל אחת מכירה את עצמה ויודעת מה מתאים לה. אולי כדאי לבדוק התאמה לפני.
לעיתים קרובות כשאנו מגיבים ברגש מאוד חזק למשהו שקרה, מקור הכאב או הקושי שאנו חשים הוא לא במה שקרה עכשיו, אלא באירוע טראומטי מהעבר שנלחץ כמו טריגר. זה אומר שאותו אירוע, גם אם בעבר כבר טיפלנו בו ועשינו איתו עבודה, זקוק לניקוי וטיפול נוסף. זוהי הילדה הפנימית הפצועה שלנו, שנשארה באותו גיל, עם אותו כאב חזק מאז. היא ממשיכה ומשפיעה עלינו גם היום וזקוקה להתייחסות שלנו לאותו אירוע.

חלק מהרוח של הו'אופונופונו היא מדיטציה בה חוזרים על המשפטים: אני מצטערת, בבקשה סלחי לי, אני אוהבת אותך, תודה לך. הכוונה היא לחשוב על אותה ילדה פנימית פצועה מאותו אירוע, ולכוון את המשפטים הללו אליה. בשני האחרונות פיתחתי תרגיל כתיבה על בסיס תפילת ההו'אופונופונו שעוזר במלאכת הניקוי והעיבוד עבור אותה ילדה פנימית. אציין שהמושג "ילדה פנימית" יכול להיות מאוד פלואידי ויכול להתייחס לכל גיל, ואיננו מוגבל לגיל הילדות. ה"ילדה" יכולה להיות בגילאי הילדות המוקדמת, גיל ההתבגרות, ואף גילאי 20 והלאה. כן, ניתן לעשות את התרגיל על אירוע שקרה ממש לאחרונה.

לפני ההוראות לתרגיל הכתיבה, אבקש לציין כי התרגיל עשוי להיות מציף.
ניתן לעשות הפסקות במהלך הכתיבה, אפילו ארוכות של מספר ימים. אם אתם מרגישים שהתרגיל מציף אתכם מדי, גם אפשר להפסיק ולפנות לליווי טיפול.

אלה ההוראות לתרגיל הכתיבה:

חשבי על אירוע או מצב שמטריד אותך כרגע.
נסי להיזכר מתי עוד בעברך הרגשת כך, אפילו בעוצמה גבוהה יותר? בת כמה היית אז? מה עברת שם? נסי לדמיין את אותה ילדה/נערה/אישה צעירה (נקרא לה מעתה "הילדה הפנימית"), כאילו היא עומדת מולך. מה היא חושבת, איך היא מרגישה, מה הכאב שלה?
תרגיל הכתיבה:
בכל נושא השתדלי לכתוב לפחות פיסקה אחת (רצוי יותר!) באופן משוחרר, חופשי ואסוציאטיבי. הכתיבה היא למטרת ניקוי רגשי, ואינה מיועדת לקריאה מחודשת שלך או של אף אחד אחר. כמה שתכתבי יותר, כך תנקי יותר.
• כתבי: "אני מצטערת על…." על מה את מצטערת עבור הילדה הפנימית? אילו דברים לא נעימים היא עברה אז? אילו מחשבות, שיפוטים, ביקורתיות יתר? אחרים שפגעו בה? כאב שהיא חוותה? כתבי הכל, על מה את מצטערת שאותה ילדה פנימית חוותה.

• כתבי: "בבקשה סלחי לי על…" והמשיכי את המשפט – על מה את מבקשת סליחה? התייחסי גם ליחס שלך אל עצמך – כיצד את התייחסת לעצמך באותו גיל? מה חשבת על עצמך? הרגעים שלא התייחסת לעצמך באהבה קבלה וחמלה. המעשים שהראו שלא דאגת לעצמך באותה תקופה. ששפטת וביקרת את עצמך בנוקשות.

• "אני אוהבת אותך" – זאת ההזדמנות להתייחס בטוב לילדה הפנימית. לראות את היכולות והכוחות שלה, לתת לה רכות, אהבה, חמלה וקבלה ללא תנאי, רק על עצם היותה.

• "תודה לך על" – כתבי על מה את מוקירה תודה, מה למדת מהילדה הפנימית, מה קיבלת מאותה התנסות כואבת. על מה את מודה ומעריכה בה ובמצב אליו נקלעה.

יצירת קשר

מעוניינים לקבל פרטים נוספים לקראת התחלת תהליך טיפולי איתי? מלאו את הטופס.

 

להרשמה לניוזלטר מלאו את הטופס הבא

שתפו את הפוסט

דילוג לתוכן