fbpx
טריגר
מעיין ביטון

מעיין ביטון

התמודדות עם טריגרים

המילה טריגר נהייתה מאוד פופולרית, עד כדי שאני מניחה שהיא עומדת להיות המילה המאוסה של השנה אחרי שהיינו כמה שנים עם המילה "לדייק".
 
אבל מה זה בעצם טריגר?
טריגר, הכוונה היא לתחושה שמשהו "הפעיל אותי" מישהו לחץ על ההדק ומשהו קרה. הכוונה היא למופעלות רגשית עזה, עד כדי הצפה רגשית.
 
למשל, מישהו אמר מילה מסוימת והיא גרמה לי להרגיש רגש חזק מאוד, אותו רגש עז גרם לי לפעול התנהגותית בצורה מסוימת, או השאיר אותי מאוד נסערת ולא פנויה כל כך לדברים אחרים.
 
הטריגר הוא רק סימפטום למשהו עמוק יותר. בדוגמא שהבאתי, המילה שהפעילה אותי בעצם מייצגת משהו אחר, קונפליקט רגשי פנימי ועמוק יותר שנישאר לי לא פתור לאורך שנים. אנשים מאוד משתדלים להימנע מטריגרים, אבל מחקרים מוכיחים שהימנעות מטריגרים לא תורמת לבריאות הנפשית שלנו, אלא רק גורמת לצמצום ולהגברת החרדה מפני טריגרים נוספים.
 
מצד שני, אני לא מאמינה בהצפה רגשית מכוונת. היא מעייפת ומשתקת. אם אני באמצע יום עבודה וצריכה להיות מרוכזת, לא ארצה שמשהו יטרגר אותי ויגרום לי לסערת רגשות ויפגע ביכולת התפקוד שלי. אני מאוד מאמינה באיזונים. להימנע בכל הכוח מכל טריגר שהוא – לא, אבל גם לא להציף את עצמי בכוונה.
 
אם כבר קרה והופעלתי על ידי טריגר, אז אני אנסה ללמוד ממנו. להבין על מה הוא ישב? מה הרגשתי באותו רגע? האם אני מזהה את הרגש הזה מהעבר? מתי בילדות הרגשתי ככה? רוב הטראומות וההפעלות שלנו נוצרות בילדות, כשהרגשנו קטנים וחסרי אונים מול החיים האלה. אם נצליח לזהות על מה הטריגר יושב, ונאפשר לנו קצת זמן לעשות עבודה על אותו כאב עמוק (בעבודה עצמית או בטיפול), נוכל לגדול ולצמוח בזכות הטריגר.
באופן אישי אני עושה הרבה עבודה עצמית בעזרת כתיבה. אפשר לכתוב על הטריגר – מה הרגשתי, מה הפעיל אותי, על מה זה יושב, מה זה מזכיר לי? כשאני מזהה את האירוע או התמה עליו יושב הטריגר, הייתי יושבת וכותבת על אותו אירוע או אותה תמה, מנסה להבין אותה יותר. מה היה חסר לי שם כדי להרגיש יותר שמורה ומוגנת. אם הייתי יכולה לשנות את ההסטוריה – מה הייתי משנה? מה היה יכול לעזור לי להרגיש טוב באותו אירוע או להתמודד איתו טוב יותר.
הפירוק הזה של הטריגר, אירוע המקור והרגשות, יכול לאפשר תחושת קטרזיס – תחושה של פורקן ותובנה, ולהפוך את הטריגר למשהו הרבה יותר זניח והרבה פחות מפעיל. ניתן לעבוד על טריגרים וזיכרונות טראומטים אצלי בטיפול, מוזמנים ליצור איתי קשר!

יצירת קשר

מעוניינים לקבל פרטים נוספים לקראת התחלת תהליך טיפולי איתי? מלאו את הטופס.

 

להרשמה לניוזלטר מלאו את הטופס הבא

שתפו את הפוסט

דילוג לתוכן