איך להתמודד עם מחשבה מציקה וטורדנית?
מעיין ביטון

מעיין ביטון

איך נדע שהטיפול הצליח – מה נחשב הצלחה בטיפול?

איך נדע שהטיפול הצליח?

מה נחשב להצלחה בטיפול?

הגעת אליי כמטופלת שסובלת מחרדות. בפגישה הראשונה אמרת לי שהמטרה שלך היא להיפטר מהחרדה. שאלת אותי כמה פעמים – האם עד סוף הטיפול אני לא אסבול יותר לעולם מחרדות? לא יהיו לי יותר התקפי חרדה? אוכל להסתובב בעולם כאדם חופשי מחרדות?

אולי זה יקרה, אולי זה לא יקרה.

בעיניי זאת לאו דווקא תהייה הצלחה. זה יהיה נפלא – אבל אין לי דרך להבטיח שבאמת החרדה שלך לעולם לא תחזור, הרי יש מצבים שונים בחיים, לפעמים קיצוניים, שעלולים לעורר שוב את החרדה.

הצלחה של טיפול בעיניי היא כאשר תהייה לך את היכולת להתמודד עם החרדה. כאשר החרדה מגיעה, ואת מסוגלת לקבל אותה, להיות איתה, לאפשר לה להיות שם בחייך…  אבל לא להכתיב לך איך יראו חייך. להמשיך לעשות את הדברים שחשובים לך בחיים: להיות אדם משמעותי עבור אלה שאת אוהבת, לעשות את הדברים שחשובים לך, לעבוד במה שאת אוהבת.

בחיים קורים דברים. כרגע אולי את עסוקה בחרדה סביב נושא בריאותי, אבל אולי בהמשך החרדה תהייה בגלל עניין תעסוקתי או זוגי. אולי תתמודדי בהמשך חייך במשבר כזה או אחר. החיים הם דינמיים ומשתנים, ואף אחד לא הבטיח לנו שיהיו מושלמים. אנחנו לא יכולים למדוד את ההצלחה שלנו בחיים בכמות המשברים שאנחנו סובלים מהם, כי משברים הם דבר שאין לנו עליו שליטה.

יהיו לנו כל כך הרבה התמודדויות בחיים, ובסופו של דבר המטרה שלנו היא לא להרגיש טוב כל הזמן – זה פשוט בלתי אפשרי.

המטרה שלנו, וזאת בעיניי ההצלחה של הטיפול – היא להיות טובים בלהרגיש. לאפשר לנו להיות עם חרדה, או משבר או קושי, לא לפחד מהם או להימנע מהם. אבל להמשיך לתפקד, להמשיך בעשייה החשובה שלנו, להמשיך להיות אנשים משמעותיים עבור האנשים שחשובים לנו.

להרשמה לניוזלטר מלאי את הטופס הבא

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email