fbpx

מטפלת CBT – מאחוריי הקלעים של הטיפול

מטופלות פוגשות אותי לשעה בשבוע, אבל הן לא יודעות כמה עבודה אני עושה במהלך השבוע במסגרת היותי מטפלת CBT עבור כל מטופלת כדי לתת להן את הטיפול הטוב ביותר שאני יכולה, וכדי לעזור להן להתקדם כמה שיותר במטרות שהן הציבו לעצמן.

לקראת כל פגישה

אני מתכוננת, פותחת את הרשימות שלי מהפגישות הקודמות, קוראת ומתכוננת לקראת הפגישה הבאה. לעיתים אני מזכירה לעצמי שבפגישה האחרונה המטופלת רצתה שנרחיב על נושא מסוים, או שעלה משהו שלא הספקנו לדבר עליו מספיק בפגישה האחרונה. אני מסדרת את הקליניקה על מנת שתהייה נקייה ונעימה, ממלאה כמובן מים בקנקן המים ומוודאת שהסביבה מוכנה.

במהלך הפגישה עצמהמטפלת CBT – מאחוריי הקלעים של הטיפול

אני רושמת לעצמי הערות. לרוב אתמקד בלכתוב לעצמי את עיקרי הדברים שעלו. לפעמים עולה לי משהו לראש שאני רוצה להגיד למטופלת בזמן שהיא מדברת, אבל חשוב לי לא לקטוע אותה.

לכן אכתוב את זה לעצמי ברשימות שלי, וכשיהיה הזמן הנכון אגיד את מה שרציתי, במי והוא עדיין רלוונטי למטופלת.

אני אוספת לאורך השנים סוגים שונים של תרגילים חוויתיים, דרכם ניתן לחוות את התכנים עליהם אנחנו מדברות בטיפול, ובמקום רק לדבר על, אפשר גם להרגיש את… כך אפשר לתרגל דרכים שונות לקבלה עצמית, להתרחקות מהמחשבות ההרסניות, לחיזוק חמלה עצמית ותחושות של ביטחון ומוגנות. כמו כן, יש לי אוסף אדיר של כלים להתמודדות עם מוצפות רגשית וקשיים רגשיים. לכל אחת מתאימים כלים שונים, וכל אחת מתחברת לתרגילים אחרים. בכך שיש לי אוסף כל כך נרחב של תרגילים וכלים – אני יכולה להתאים את עצמי לכל מטופלת שמגיעה.

בסיום הפגישה

אני מתייקת את הרשימות שכתבתי בפגישה הזאת, ומסדרת שוב, אם יש צורך.

איך אני יכולה לעזור? דוגמאות

אני גאה מאוד בהיותי מטפלת CBT שחשוב לה להיות עדכנית וללמוד עוד ועוד חידושים בעולם הטיפול, ומסביבו. כך למשל, עבור מטופלת סבלה מדחיינות, למדתי את הנושא, כיצד המוח שלנו מגיב לנושא של הדחיינות, מאיפה הוא מגיע וכיצד אפשר לפתור אותו. וכך יכולנו להעמיק בתחום יותר, ואני כמטפלת CBT לעזור לה – הן בפן הנפשי של הנושא, והן בפן הביצועי.

במקרה אחר, בו מטופלת התלבטה לגבי הנושא של כמה להגביל את ילדיה מול המסכים, בדקתי סקירת ספרות על מחקרים שנעשו בנושא, וכך יכולתי להציע לה פתרונות למצב. טיפול CBT אינו מתמקד רק בטיפול סימפטומטי. הוא רואה את האדם כשלם.

כמטפלת חשוב לי להתעדכן וללמוד כל הזמן עוד, לצאת להשתלמויות על המחקרים הכי חדשים בתחום הטיפול, כדי לתת את הטיפול הנכון והמותאם ביותר למי שמגיעה אליי.

בברכה,

מעיין ביטון

יצירת קשר

מעוניינים לקבל פרטים נוספים לקראת התחלת תהליך טיפולי איתי? מלאו את הטופס.

 
דילוג לתוכן