fbpx
הדרך לשליטה בכעסים וויסות רגשי
מעיין ביטון

מעיין ביטון

מה לעשות כשלא מרגישים טוב, נפשית?

החיים מזמנים לנו עליות וירידות. אני תמיד אומרת, שקו ישר יש במוניטור רק למי שמת. גם אם בסך הכל אנחנו במגמת עלייה, זה טבעי שמדי פעם נרגיש לא טוב, נרגיש נפילה רגשית, אפילו רגעית. זה לא נעים, אבל זה אנושי וטבעי. עוברים עלינו דברים, לפעמים כאלה שאנחנו לא מודעים אליהם. לפעמים זה לא קשור רק למצב רגשי, אלא גם למצב פיזי, תהליכים שקורים לנו בגוף, או משהו שלא שמנו לב וחסר לנו, משפיע בהחלט גם על מצבנו הרגשי.

אצל נשים רגישות התנודות במצב הרוח עשויות להיות לעיתים תכופות יותר, ו/או כל תנודה בפניי עצמה עשויה להיות יותר דרמטית. יש הרבה דברים מיידיים שנגישים לכל אחת שניתן לעשות כאשר מרגישים רגשית לא טוב. הרשימה הנ"ל, ברובה, בבחינת פלסטר – עזרה ראשונה מיידית שמרגיעה את המצב. היא לא מטפלת בעומק הבעיה, אבל יכולה לסייע כשמרגישים לא טוב ורוצים לשפר את המצב באופן מיידי. לעיתים מקור הקושי לא עמוק כל כך, ואז הפתרון המיידי באמת יעזור. לעיתים, נדרש יותר – ואז מומלץ ללכת לטיפול או לתהליך עומק.

 

מה עושים כשמרגישים לא טוב

האם שתיתי מספיק מים?

זאת לא קלישאה, שתיית מים היא חיונית, ורובנו מיובשים רוב היום ואפילו לא מודעים לזה. כשאנחנו מיובשים, אנחנו יותר רגישים. מנקודת מבט אנרגטית, אנרגיה היא סוג של תדר. תדרים עוברים דרך רטט. מים הם רוטטים, וגוף האדם עשוי ברובו ממים. אם חסר לנו מים, יהיה יותר קשה לרטטים לעבור, במיוחד אם אנחנו רוצים רטטים של תדרים יותר גבוהים, במקום רטטים נמוכים. לכן גם מבחינה אנרגטית מאוד מומלץ לשתות הרבה מים, זה עוזר לנו לשמור על תדר גבוה.

האם אכלתי לאחרונה?

אוכל בריא ועשיר חיוני לנו. אם לא אכלתי לאחרונה, כי הייתי עסוקה, מוטרדת, לא היה לי זמן…. זה בהחלט ישפיע על מצב הרוח שלי. זה חלק מה- well being של הגוף שלי. גוף שלא אוכל מספיק, נכנס למצב חירום. במקרה כזה עשויה לעלות תחושת חרדה או מתח. בנוסף, חסרים תזונתיים יכולים להשפיע על המצברוח. למשל, חוסר בויטמין B12, חוסר בויטמין D, חוסר באומגה 3 – כל אלה (ועוד!) יכולים להשפיע ישירות על מצב הרוח של האדם.

התמתחתי, זזתי?

יציאה להליכה קצרה, התמחות, קצת יוגה, כל תנועה עבור הגוף, תשחרר ותגרום לנו להרגיש טוב יותר. במהלך פעילות גופנית משתחררים למוח הורמונים שגורמים לנו להרגיש טוב יותר. בעידן בו אנו חיים, רובנו יושבים מול שולחן רוב היום, ונמצאים בחוסר תנועה. מרגישים לא טוב? צאו להליכה קצרה, ותראו מה קורה.

קיבלתי מגע, מאדם או יצור חי אחר?

אצטט את וירג'יניה סאטיר, מטפלת משפחתית חשובה:"אנחנו צריכים 4 חיבוקים ביום כדי לשרוד, 8 חיבוקים ביום בשביל תחזוקה, ו-12 חיבוקים ביום כדי לצמוח". מגע הוא דבר חיוני ובריא לבני האדם. גם ללטף חיית המחמד יכול להיות דבר מרגיע שמשפר את המצברוח. אני מכירה אנשים שאימצו כלב, והדבר עזר להם לצאת מדיכאון קל בו היו.

הלכתי לטיפול?

טיפול יכול להיות טיפול שיחתי, בו תוכלי להבין טוב יותר מה עובר עלייך כרגע. אבל זה יכול להיות גם טיפול אלטרנטיבי, טיפול במגע, או כל טיפול שהוא בו את נמצאת במרכז ועוזרים לך לשפר את מצבך. אם אינך מעוניינת כרגע בתהליך טיפולי, גם שיחה עם חברה טובה יכולה לסייע.

זה אמצע היום – האם התלבשתי והתארגנתי?

אני זוכרת שכשהייתי בחופשת לידה, הדבר הכי חשוב לי הייתה האפשרות להתקלח בזמן שמישהו אחר שומר על התינוק. אחרי מקלחת, כל היום היה נראה אחרת. להישאר בפיג'מה באמצע היום גורם לתחושה לא נעימה ומוריד את התדר האנרגטי שלך. מקלחת מהיותה מים – מעלה תדר, ולהתלבש כאילו את עומדת לצאת מהבית, גם אם את היום נשארת בבית – עושה את כל ההבדל. את פשוט תרגישי טוב יותר.

עכשיו אמצע הלילה – האם הלכתי לישון בזמן?

לפעמים אנחנו מושכים את שעת השינה לשעה מאוחרת ומפספסים את חלון הזמן שלנו להירדם. להרבה נשים רגישות יש גם קשיי שינה, לכן חשוב לשים לב וללכת לישון בזמן.

האם אמרתי משהו נחמד למישהו?

הזדמנות לשינוי מחשבתי. את מרגישה לא טוב, מרגישה שהעולם סוגר עלייך… נסי לחשוב על מישהו שהיה טוב אלייך, מישהו שהלעה חיוך על פנייך. שלחי לי הודעת טקסט וכתבי לו משהו נחמד בחזרה. יש בזה אפקט מעצים, במקום להישאר הנזקקת – את זו שמחזקת אחרים.

התשתי את עצמי? זמן למנוחה

לפעמים אנחנו מעמיסות על עצמנו עוד ועוד משימות. הכל נראה חשוב, ואם רק נעבוד עוד שעה נספיק לסיים הכל…. אבל זאת מלכודת. לא הכל חשוב. עשי את המשימה הכי דחופה וחשובה לכרגע, וצרי לעצמך זמן מנוחה. היי טובה לעצמך. דאגי לצרכים שלך. לעבוד עוד ועוד כשאת מותשת, לא יניב פירות מוצלחים.

מישהו מסוים מפריע לי? זה זמן להתרחק

לפעמים מישהו משפיע עלינו לרעה. זה יכול להיות באופן גלוי, מישהו שמציק לנו, אומר דברים שלא נעימים לנו, לוחץ לנו על הכפתורים… וזה יכול להיות באופן סמוי – מישהו שתוקף אותנו אנרגטית, או שפשוט האנרגיה שלו לא נעימה לנו, ואנחנו מרגישים אי נוחות לשהות לידו. במצב כזה, חשוב לזכור שחוץ מהאדם הזה, שאר החיים שלך נהדרים. במידה ואת יכולה – התרחקי מהאדם הזה, או התעמתי איתו והציבי לו גבולות ברורים.

לסיכום,

במאמר זה נתתי 10 אפשרויות לדברים שאפשר לעשות כשמרגישים לא טוב. אני מוצאת שהדבר הכי חשוב הוא לעצור ולזהות בכלל מה אני מרגישה, ולכך התמונה חותרת – לבדוק, האם אני בכלל עייפה, או רעבה, או צמאה? האם אני מוטרדת בגלל מישהו שלא נעים לי לידו? עצם הזיהוי כבר מקל עליי, כי אני מבינה שאני בסדר גמור, אבל הסיטואציה בה אני נמצאת לא טובה עבורי. ולפעמים אנחנו לא מצליחים לזהות, ואז כדאי לפנות לעזרה נוספת. לדבר עם חברה, או להגיע לטיפול.

בחנות הרגישה יש את הקורס אונליין "מרחב נשימה", שנועד לזה בדיוק – לפתח את המודעות לצדדים שונים שבי, לראות את עצמי כשלם ולהיות מודעת לכל חלק שבי, מה שלומו ואיך הוא. את מוזמנת להצטרף ולעשות את הקורס בקצב שלך 🙂

 

יצירת קשר

מעוניינים לקבל פרטים נוספים לקראת התחלת תהליך טיפולי איתי? מלאו את הטופס.

 

להרשמה לניוזלטר מלאו את הטופס הבא

שתפו את הפוסט

דילוג לתוכן