fbpx
מעיין ביטון

מעיין ביטון

מהם כישורים חברתיים וכיצד ניתן לפתח ולשפר אותם?

מהם כישורים חברתיים וכיצד ניתן לפתח ולשפר אותם?

כישורים חברתיים היא כותרת רחבה למיומנויות רבות ושונות אשר עוזרות לנו, האדם, כיצור חברתי, לתפקד בתוך סיטואציות חברתיות שונות. לצערנו, כיום ילדים רבים סובלים מקשיים חברתיים שונים.

יש ילדים מהסוג הנמנע: ילדים שנמנעים מיוזמה חברתית, מתביישים ואינם יוצרים קשרים חברתיים, מתקשים להצטרף למשחק של ילדים אחרים…
ילדים אחרים מתקשים בפרשנות של המצב החברתי. הם כן מצליחים להיכנס לסיטואציות חברתיות, אולי אף יוזמים כאלו בעצמם, אך טועים בפרשנות של המצב – הם נוהגים להיעלב מהר ולסגת, או להגיב בכעס ותוקפנות כלפיי ילדים אחרים.
סוג אחר של ילדים יחפשו דרכים להימנע מהכרוך במגע חברתי עם בני גילם. הם יתלוננו שמשעמם להם עם ילדים אחרים, יחפשו להיות בחברתם של מבוגרים או אחיהם הגדולים, או להבדיל, יעדיפו חברת ילדים צעירים יותר.

הדרך הטבעית ביותר לעזור לילדים לשפר את הכישורים החברתיים שלהם, היא בתוך קבוצת כישורים חברתיים. בקבוצה הילדים יאלצו להתמודד עם סיטואציות אמיתיות עימן הם נפגשים יום יום. בקבוצה ניתן ללמוד, לתרגל וליישם מעכשיו לעכשיו מיומנויות חברתיות חדשות, יעילות ומתאימות יותר. בקבוצה יש ילדים בני גילי, איתם אני צריך להתמודד ויחד איתם אני לומד התנהגויות חדשות. אולם, בנוסף לילדים, ישנה גם מנחת הקבוצה, אשר עוזרת ומתווכת. כך שבמקום חווית התיסכול היומיומית שהילד חווה, בקבוצה הוא ירגיש מוגן, בטוח ותהייה לו הזדמנות לשפר את תפקודו.

יצירת קשר

מעוניינים לקבל פרטים נוספים לקראת התחלת תהליך טיפולי איתי? מלאו את הטופס.

 

להרשמה לניוזלטר מלאו את הטופס הבא

שתפו את הפוסט

דילוג לתוכן