fbpx
מעיין ביטון

מעיין ביטון

כשהעניינים מסתבכים – מתי כדאי לפנות לטיפול בילדים להורים גרושים?

כשהעניינים מסתבכים –

מתי נדע שהגיע הזמן לפנות לטיפול בילדים להורים גרושים?

אתם מרגישים שהילדים מתקשים להתמודד עם המצב החדש, אתם מתלבטים כיצד לעזור לילדים להתמודד עם המצב ותוהים האם אתם נוהגים בצורה נכונה – כל אלה סיבות טובות לפנות לאיש מקצוע ולהתייעץ איתו ולבחון האם כדאי שהילד יתחיל טיפול רגשי בילדים להורים גרושים.

חשוב שתלמדו לזהות מצבי מצוקה אצל ילדיכם הדורשים התערבות של איש מקצוע:

ראשית, שימו לב לתפקוד הילד במסגרת החינוכית. ניתן לצפות לירידה מסוימת בלימודים, אך ירידה דרמטית או ירידה שאינה מתאזנת בחזרה למצבה הקודם גם לאחר תקופת מה, מעידה על מצוקה רגשית קיצונית הדורשת מתן מענה מקצועי. אם המורים או הילד עצמו מתלוננים על קושי בקשב וריכוז, אל תרוצו לקות ריטלין, מאוד יכול להיות שמדובר במצוקה רגשית בעקבות הגירושין אשר מתבטאת בקושי בריכוז בכיתה. טיפול רגשי בהחלט יוכל לשפר את המצב!

גם התפרצויות זעם, חוסר תיאבון הנמשך לאורך זמן, הסתגרות בחדר או להיפך – הימנעות מהימצאות בבית, עצב מתמשך, בכי לעיתים קרובות ולעומתם גם אדישות יתר למצב, אמירות של ייאוש ואמירות אובדניות – כל אלו יכולים להעיד על מצוקה רגשית קיצונית. שימו לב לכל מצב רוח קיצוני או שאינו אופייני להתנהלותו הרגילה של ילדיכם. אלה יכולים להצביע על כך שהוא מתקשה להסתגל למצב החדש.

מה עושים בטיפול בילדים להורים גרושים?

מחקרים רבים נעשו אודות מהו הטיפול הנכון והמתאים ביותר לילדים ונוער להורים גרושים. נמצא כי ילדים אלו זקוקים שהמטפל יעזור להם להבהיר ולהבין את מצב הגירושין ולפזר דעות קדומות או הבנות שגויות של הילד את המצב. במקביל יש צורך לעבוד על חיזוק מנגנוני התמודדות כגון – יכולת פתירת בעיות, חיזוק חשיבה חיובית והתמודדות עם מחשבות פסימיות או שגויות אודות המציאות. זאת יחד עם חיזוק יכולת העמידות של הילד אל מול שינויים וקונפליקטים.

במידה והילד מסוגל ורוצה בכך, הטיפול יכול להיות בשיחה ובדיבור. אך רוב הילדים והנוער מתקשים לשוחח לאורך זמן, לכן טיפול לילדים להורים גרושים משלב גם משחקים ויצירה אשר גם הם מאפשרים לרגשות להתבטא ולעבד את החוויה הרגשית.

טיפול לאו דווקא חייב להיות טיפול בילד. בהתאם לצורכי המשפחה, ניתן למקד את ההתערבות להדרכת הורים . היא יכולה להיות ממוקדת ומכוונת מטרה, למשל, ב-איך לספר לילדים על הגירושין, או נושאים ספציפיים אחרים, או הדרכת הורים כללית עקב המצב החדש אליו נקלעה המשפחה.

העתיד של הילדים נמצא בידיים שלכם – תוכלו להגן על הילדים מפניי השלכות לא רצויות של הגירושין באם תצליחו להגיב בצורה נכונה ולתת לילדיכם סביבה בטוחה, רגישה וקשובה. אם אתם מרגישים שמאמציכם אינם מספיקים, או אולי אתם חווים קושי אישי גדול ואתם לא מספיק פנויים לילדים – אל תהססו. ברשותי ניסיון רב בטיפול בילדים להורים גרושים, ואוכל לעזור לכם – החל מהדרכת הורים כיצד לספר על הגירושין וכיצד לעזור לילדים, ועד טיפול בילד עצמו. להתייעצות ראשונית בחינם וללא התחייבות, התקשרו אליי או שילחו אליי מייל. אל תעברו את זה לבד!

יצירת קשר

מעוניינים לקבל פרטים נוספים לקראת התחלת תהליך טיפולי איתי? מלאו את הטופס.

 

להרשמה לניוזלטר מלאו את הטופס הבא

שתפו את הפוסט

דילוג לתוכן