נשים רגישות
מעיין ביטון

מעיין ביטון

סדר יום של נשים רגישות: סדר יום שתומך בך ולא מתיש

אחד הדברים המאתגרים בחיי היומיום עבור נשים רגישות, הוא למצוא את האיזון הנכון בין תעסוקה לבין מנוחה.
מנוחה רבה מדי וחוסר מעש עשויים לגרום לתחושת דיכאון, חוסר משמעות, שיעמום, חוסר תוכלת, ואף לפגוע בדימוי העצמי. לעומת זאת, עומס יתר עשוי לגרום לתחושה של מוצפות, תשישות, לפגוע ביכולת לווסת רגשות, ואף להביא למצבי קיצון של כעס, התפרצויות זעם,, עצב, בכי או תחושה של "התמוטטות עצבים".

להבין את הרגישות הגבוהה

מה בעצם עושה הרגישות הגבוהה? נשים רגישות קולטות הרבה יותר גירויים מהסביבה. רעשים, דיבורים, רגשות, מבטים, צבעים, ריחות…. גירויים חושיים, אותם קולטים דרך החושים, וכן גירויים רגשיים. למשל להיות נוכחת בחדר בו יש אדם מאוד מאוד עצוב, עשוי לעורר גם אצלך עצב עז.

המטרה בבניית סדר יום מותאם לנשים רגישות הוא להימנע מהגעה לתחושת הצפה. או, במידה וההצפה היא בלתי נמנעת להתנהל כך שיהיו לך את התנאים המתאימים להתמודד עם ההצפה.

אז איך מאזנים ובונים סדר יום שנכון עבור נשים רגישות ?

קודם כל, את צריכה להכיר את עצמך ואת היכולת שלך. ייתכן שימים שלמים ללא מסגרת ברורה, או ללא פגישות מחוץ לבית, עשוי להיות משעמם מדי עבורך, או לא מספיק יעיל. מנגד, יום שלם של התרוצצות בחוץ, עבור רוב הנשים הרגישות, הוא עמוס מדי ויכול לגרום לתחושת הצפה.

שגרה, עבור רוב הנשים הרגישות, היא דבר מבורך. השתדלי לקבוע שגרה מסוימת של השבוע. את יכולה ליצור לעצמך "עוגנים מסוימים" על פיהם את קובעת את שאר השבוע. למשל, להקדיש יום מסוים בשבוע לסידורים מחוץ לבית, או זמנים מסוימים במהלך היום בהם את עושה עבודת ניירת. וכן הלאה, כמובן לפי תחום העיסוק שלך ולפי הלו"ז של המשפחה שלך.

אם את אמא, אני חושבת שאחד הדברים הקריטיים שנשים רגישות רבות "נופלות" בו, זה להבין שלפחות עד גיל מסוים, הלו"ז של ילדייך הופך לעיתים קרובות להיות גם הלו"ז שלך. ילד שעמוס בחוגים, המשמעות היא שמישהו גם צריך לקחת ולהחזיר אותו מהחוגים האלה. אם המישהו הזה הוא את, שווה לחשוב פעמיים האם ההסעה לחוג מתאימה לך או מתישה אותך מדי. אז או שכדאי לצמצם את החוגים או שכדאי ללמוד להאציל סמכויות על שאר בני המשפחה ו/או לבקש עזרה מהסובבים.

 

תמיד אפשר לבטל אם צריך!

ממאמנות לניהול זמן למדתי את ההרגל הבא: בכל תחילת שבוע אני פותחת את היומן בפריסה שבועית, ומסתכלת מה מצפה לי השבוע. לעיתים אני עושה זאת עוד בשבוע הקודם. אני בוחנת את הימים השונים, בעיקר מחפשת איפה מצפים לי ימים עמוסים מדי. לפעמים אני משבצת לי ביומן יותר מדי פגישות, או יותר מדי סידורים בין לבין. עכשיו הגיע זמן האלימינציה, על מה אפשר לוותר השבוע כדי להפוך אותו לשבוע קצת יותר נעים, שלוקח בחשבון את הרגישות שלי? איפה במהלך השבוע יש לי הזדמנויות לנוח? את המשבצות האלה אני משאירה כפי שהן, ריקות, ומאפשרת לי בהן לעשות מה שמתחשק לי באותו הרגע. אם אין לי מספיק הזדמנויות לנוח, זה הזמן לבטל או להזיז דברים כדי לאפשר לי את המנוחה שאני זקוקה.

המנוחה הזאת היא קריטית על מנת שיהיה אפשר לתפקד מצוין בשאר המשימות שלנו במהלך השבוע!

משבצות ביומן של self care

מצאי פעילויות שממלאות אותך. זה יכול להיות כל דבר שעושה לך טוב: חוג שאת אוהבת, מדיטציה, פעילות גופנית, מפגש עם חברה, קריאה, ציור, צפייה בסדרה או סרט, טיול בטבע, הליכה בים, טיפול רגשי או גופני ועוד.
שבצי בכל יום פעילות קטנה או קצרה כזו. בנוסף, שבצי פעם בשבוע פעילות קצת יותר גדולה/ארוכה. אלה עוגנים ביומן שלא זזים ולא מתבטלים למען אנשים אחרים או משימות אחרות.
המשבצות האלה כל כך חשובות! הן ממלאות אותך. הן שומרות עלייך לא להגיע להצפה. הן מרגיעות, ממרכזות ומחזירות אותך לעצמך.

להרשמה לעדכונים מלאי את הטופס הבא

שתפו את הפוסט

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email